Song For All

Wednesday, May 13, 2015

Busy ?

Assalamualaikum.

Yeah,
Alhamdulillah ak dah masuk sem 2 kali ni,
pengajian ak kat sini,
dengan makin banyak kerja,
makin banyak esaiment,
program yang nak kene handle,
makin banyak kenal kenalan,
ntah bila ntah ak kenal ramai sngt manusia,
kali ni la yang paling best.
degree life.
yang mana mmg banyak pengalaman yang ak dapat,


privately ak nak cakap penat,
busy nak mampus.
tapi,
BUSY ak ni,
ak pun x paham dengan diri ak,
ak bukan jenis yang stress,
tapi kehidupan ak ni ak rasa mcam terumbang ambing,
ak selalu busy dengan keduniaan,
seriously...
ak x paham,
kenapa ak ni x de plak busy nak aturkan jadual yang betul2,
yang betul2 ak boleh patuhi untuk ak take time date dengan Allah.

kalau bab2 meeting tu meeting ni boleh plk ak punctual,
ak pun sendiri terbelenggu,
smpai ak pun xtahu nak buat.
yes, ak mmg suka minta nasihat daripada kawan,
tapi x semua kawan yg ak rapat betul2 paham ap yg rasai,
ak bukan nak cakapp ak super duper alimn,
ak mmg x nafikan yang ak ni pendosa tegar,
hari-hari ak buat dosa,
tapi kawan yg ak carik ni susah nak jumpa.

ADA kawan yg ak nk cari tu,
tapi manusia lain yang buatkan ak x boleh rapat dengan kawan tu,
memang ak ni dilahirkan untuk jadi "lone ranger" kot...
kawan yang aku ada tu kawan pompuan,
pastu mula ah ad gossip tu gossip ni,
haihhhh.
ak bukan x paham dah ni,
memang ak x nak paham dengan manusia yang mcm tu.
suka je timbulkan mende yang xde pape pun dgn dunia dia.
ak sumbat dalam jamban jugakkk.
sabau je la.

tapi,
bila satu minggu(minggu lelepas dalam awal bulan 5),
seriously ak dikejutkan dengan banyak kematian,
kematian kawan kepada kawan aku,
kematian emak kawan kepada kawan aku,
walaupun depa tu ak x kenal,
tapi kehilangan orang yang depa sayang tu,
subhanaAllah,
mcm mana eh depa tanggung?
mcm mana depa alami?

ak ni dah la belajar sebab mak ayah aku,
ak kesian tengok mak aku yang kerja sebagai bussiness woman( kedai hardware, kalau cuti ak keje sini la, rindu mak aku , duk asrama dah lama, cuti memanja la plk),
tgk ayah aku yang bukan senang nak hantar duit kat aku,
ayah ak plak jenis berharap kat aku,
aku ni satu2nya anak laki yang masuk uni,
dan anak dia yang paling dia sanjong( sangat, padahal sebab spm je pun)

berbalik kepada kematian,
as if kalau mende tu terjadi kat aku ?
aku ni duk kejar ilmu sebab nak bahagiakan mak ayah aku je.
sebab nak tengok depa happy.
mak ak plk selalu bagi kata2 semangat,
ayah ak plk selalu nak romantik2 bila balik,

ak plk selalu busy dengan tu dengan ni,
smpaikan Allah dan mak ayah aku,
ak biarkan.
selepas je minggu yang ak rasa jauhhhhh snagat dengan Allah dan parents ak,
ak baru sedar,
yang kat dunia ni,
manusia bukan selalu ad ngan kita,
hergai je sesapa yang hargai kita.
jangan terlebih2,

manusia cepat lupa,
apa yang mereka kata,
kononya bakal dikota,
tunggu esok lusa,
semua hanya dusta,
hmmmmmmm...

ap terus tersentap dengan member aku ni,
" Surau dekat jarang2 pergi,
jogging jauh kemain kelibut,
tanya diri sendiri,
kenapa hati selalu kabut"

sentapppp.
ak capai tasbih,
ak rasa baru ad kawan yang betul2 bagus.
hidup ak ni,
bila jauh ngan mak ayah,
kawan yg macam ni ak cari.
walaupun ak busy nak mampus,

ak ad cerita nak dicoretkan.
bila ak tipon mak ayah aku,
ak ad story nak disharekan tentang baiknya Allah.
bagi ak masa untuk hidup,
tentang baiknya Allah berikan ak kesedaran,
tentang baiknya kawan yang ad waktu ak ke alpaan.


Busy ?
tanya hati,
Busy?
ingat Allah.
Busy?
dah2 la manusia,
kau ingat Allah busy tiada lagi,
kau akan ad kejayaan menanti kau kat depan.

How i miss my family.
semua bagi sokongan kat ak.
walaupun ak result rendah masa asasi,
semua masih lagi okay ngan ak.
love all of the with all of me.

ni masa hantar ak regiter untuk masuk ke UPSI.
Rindu adik2 ak jugakkkkkkk


:)

No comments:

Post a Comment

Coretan Pembaca