Song For All

Sunday, January 18, 2015

Ekspedisi Gunung Gajah Terum, Kuala Berang UPSI

Assalamualaikum semua...

Kali ni aku nak ceghita sikit ttng pengalaman aku di Gunung Gajah Terum, Kuala Berang, Terengganu, Malaysia,
Asia Tenggara, Benua Asia, Dunia.
Masa ni cuti mid sem.
ya lah.
nasib lah aku.
sape suruh pepandai pi register nama,
kononya nak naik gunung bagai sampai sanggup korbankan satu2nya cuti yg aku ada.

okay ,
teruskan,
kami semua warga Kolej Aminuddin Baki, UPSI
*note that kolej ni gila gempak, banyak aktiviti
bertolak pagi kalau x silap.
lepas tu smpai di kuala berang dalam petang mcm tu.
kami smpai tu dirumah senior untuk makan2.
kami makan2 kat situ,
NASI DAGANG kot !!!
negeri kelahiran kuuu.
serious sedap...
sampaikan mamat2 korea*3 org mereka ni exchange students* makan nasi dagang 2,3 kali.
kat korea xde nasi dagang,
so kami buatkan je x nampak biar dalam hati membara,
sbb nak tambah lagi.
cuma malu nak tambah...
ahhahahha
amikkauuuu.

smpai plak di kem gunung gajah terum kami diberi sedikit maklumat ttng pendakian esok tuh.
means that kami bermalam di bawah dulu la hari first tuh.
mak oihhhh.
duk di kaki bukit pun sejuk,
apatah lagi di atas gunung sana,
mehahahaha
nahhh... amik nak. macam gelendangan tido. semata2 nk guna selimut aku. ahahha


kami dibahagikan kepada kumpulan.
kumpulan aku ni no1.
dan ada lah sorang mamat korea ni tercampak dalam group kami.
hahaha.
susah gila ogang korea ni nak cakap omputeh...
yes yes no no je.

aku: r you gila ?
mamat korea: yes yes no no
hehe aku gurau je lahhh....


lepas tu keesokan nya kami mulakan pendakian kami.
bertolak dalam pukul 11 pgi selepas kami sarapan, mandi dan warm up.
well said.
kau tahu x brp lama nak smpai sana ???
8JAM non-stop...
aku x penah lagi mcm ni bruhhhh.
semangat uitm xkn pudar. hehe

sebelum mendaki kita selfie kejap naaa hahaha

btw, kat blakang tu senior kami.
yg sebelah aku ni,
classmate aku, coursemate aku.



dulu mase sekolah marathon 10km xdelah smpai 8jam.
*btw mase skolah dulu ak dpt no 7 out ouf ratus2 pelajar kat maktab ak dulu.
hehehe

ya Allah dengan jalannya landai,
dengan pokok tumbang,
well said,
we walk in a group,
we hold each other,
yeah,
we might cant help all of us,
at least we remember them.

seriously: ak bukan tgk kat pompuan tu,
ak x nk di snap oleh cameraman.
demmm, cameraman gila. ahaha
 
ni antara groupmate aku. ehhehe.
bajet mendaki sikit. lols


8jam plus2 berjalanan untuk smpai di base camp gunung tu.
smpai sana hampir pukul 6 mcm tu.
tup tap.
lepas kira2 ada dalam 8 orang lgi x sampai.
masyaAllah,
sape x cuak doeeee.
lepas tu ade group mencari dan menyelamat.
dalam 30 minit lps tu depa semua smpai.
tapi dgr cerita dorang,
ade yg jumpa ular,
ada yang terjatuh gaung tepi,
ade yg hampir pengsan,
luluh plk hati nk naik sampai puncak esok pginya,
haihhhh


malam tu kami makan, masak dan mandi.
mandi,
punca air nyaaaa sanagat terhad...
airnya yg bersih dan sejuk,
menjadi permintaan ramai.
dengan keadaan gelap.
dengan dingin nya yang x pernah aku rasa.
fuhhhhh.
omakkau jo tahu...

tidur awal dengan berkhemahkan 6 orang satu khemah.
apak sempit doe.
tapi disebabkan ukhwah bro,
hangpa x kn rasa tersepit walaupun hg mmg dh terkepit mcm sardin .
hang smpat lgi gelak2,
its all bout what you can do.
not bout what you r going to keep on complaining.

ni gambar muka aku kemerahan...
sbb umat allergic ak x bawak.
nasib laaa.s
serious sejukkk.
membekuuuuuuuuu

ni abg ammar n kak miza.
tukang masak profesional kami. hehehe


keesokan nya bergerak lah kami untuk smpai ke puncak...
mengambil masa 3 jam keatas dan 3 jam untuk turun,
nahhhh... amikkau gmbar nehhh.
nak naik puncak ni xde mencabar sngt.
kira okay la.
lps tu balik base camp dan this is our last night.
we do having fun together.
Along, Bob, Utami , Kak Ayu, Kak Asma, Kak Miza, Suk Jae Hyung, Abg Ammar, Epul dan Faez.
kami gila2 nyanyi lagu nasyid, lagu negeri sarawak.
mak oihhh.
layan gilak ...

1,2,3 selfie sikit. hahaha

kau nampak mamat2 korea tu ?
haaa tu depa laaaa...
huhuhu

tahniah kepada kami. ehehhee


Alhamdulillah.
smpai sekarang kami masih berhubung.
yeahhhh.
Memory isnt bout just to be remembered.
its bout how you make the relationship long lasting.

hari akhir,
aku mengambil keputusan untuk call pakcik aku untuk amik ak di kem ni.
hari akhir tu lah pakcik aku tunggu ak selama 4 jam
sbb perjalanan turun kami amat mencabar sbb laluan licin dan ramai yang sakit.
aku mengambil keputusan untuk duk didepan skali.
apak ah,
dengan line tefon nya meragam ...
dengan laluan licin ...
dengan masa yang terhad...
im the 2nd person who reach at the camp site.
yehawww.
lps tu aku pi mandi solat dan pi terus carik pakcik aku.
apak penat plk dia.
lepas tu aku pun siap2 semua,
dengan lajunya pakcik ak memecut drpd kuala berang ke kuala terengganu...
muahahhaha....
1 jam kot.
dia kata dia x onah drive laju mcm tu,
makcik ak marah aku...
ehhehe
sbb lambat buat keputusan,
yeahhh...

"let by gone be by gone,
and dont make the fault twice"

makcik ku berpesan.
ahahhaha...
sebenarnya ada lgi 2 org member aku yg skali ngan aku nak balik tuh.
kami ni pakai lompat je naik bas.
bas tu dah nak gerak,
aku pi je sekat dengan harapan dia x langgar aku.

hahaha
mmg x langgar,
kene hon sbijik malu pun hado,
ahhahahha
then,
aku pun pi naik bas dengan tercungap2,
member aku 2 org lagi duk carik tiket.
aku pi carik depa lps ak drop luggage aku dalam bas,
aku tarik telinga depa dan naik bas.
3 jam kemudian smpai di stesen busss.
yehawwwwwwwwwwwwwwwwwwww.


Alhamdulillah.
sangat laaaa last minute nak smpai rumah tu...
ahhaha
tapiii
pengalaman kat gunung tu amatttlah bnyak.

kaki aku dah penat gila,
x mampu lgi nak jalan,
tapi mulut aku x berhenti menyanyi,
ramai sangat request lagu,
hehehe


okay dahhh. thats all from me to all of you.
;)

No comments:

Post a Comment

Coretan Pembaca