Song For All

Sunday, January 18, 2015

Seminar di Cheras,



Silka Hotel,
Cheras Sentral
Assalamualaikum wbt.

Kali ni nak kongsi plak cerita pasal
Seminar Keusahawanan Siswa di Hotel Silka, Cheras.

yang ni ak sangat teruja.
aku sbnrnya Rakan Exco dibawah Exco Ekonomi dan Keusahawanan Kolej , Kolej Aminuddin Baki.
Yeah well said.
aku x pernah jangka semenjak dua menjak ak join jadi salah satu kepimpinan ni ak mampu pegi sejauh ini.
tq kepada exco2 ku kerana memilih aku jadi RakanEXxco depa,
walaupun bnyak keje aku x settlekan.
ehhehe
jangan marah ye.
okay.
Cerita awalnya program ini aku jadik pengarah program
okay.
bukan aku yg buat paperwork,
bukan aku yg jadikan aku pengarah program....
muka eksaited. hehe
yg ni housemate aku.
dia pemenang imam muda upsi tmpt ke-3.
aku kalah. ehehe

ak terima call" basri awak jadi pengarah program kbaiii"
gilaaaaaa.
ak tgh ada taklimat masa tu,
tup tap kene jadi pengarah program.
aku terima je lah.
ingt kn program ape.
tup tap,
bila tgk paperwork,
bajet beribu2, buat kat hotel bagai,
ya Allah...
*terima kasih skaliiiii lagi ye excooo."
haihhh.

penat mmg penat bro.
bila kau dah tahu tanggunjawab kau,
first time kau jadi orang tinggi dalam satu program,
kau x kan la nk lepaskan je tanggunjawab kau kan ?

aku ni buat2 la menyibok nye paperwork dah settle ?
amikkauuu.
rajin sngt tanya.
exco: basri pi jumpa en ,...... lps tu pi ppk tanya bajet ..........
amikkauuu
hahahaha...
buat jeee.
bukan senang nak buat satu program ni.
Ya, mmg bagus.
dan bnyk pengalam yg ak timba drpd permulaan program smpai lah abis program.
well said.
"pengalaman ialah guru yang paling beharga-Albert Einstein"

bila tiba hari program kami bertolak ke hotel tu lps solat jumaat:
fuhhhhh vrooommm.
hanya 30 orh pelajar je yg mampu pigi.
well said,
ad interview baq hang sape2 yg ni pigi program ni,

ye lah,
bajet beribu,
xnak lah kami usahakan bajet besar tapi hasil ??
kami nak yang betul2 berminat,
(ayat mcam ahli koperat x ? hahhaha )
amikkau...
makanan dia luxury gilaaaaa

kami smpai sana check hotel dannnn mereka semua rasa yg mereka dihargai.
well said,
aku pun bangga la sikit.
hehehe
dengan akak2 yg selalu bantu aku.
timbalan pengarah program aku dah botak kepala memikirkan hal ni semua.
Dinner kami agak ah merasa di hotel tuh.
apak mewahhhh.
xde la mewah sngt.
sbb aku anak org kampung,
 xpnah gak rasa makanan semewah ni.
bagi hangpa semua makanan ni biasa kan ?
(bajet ayat humble) hehhehe

makan jangan x makan.
minum jangan x minum...

ok dah3.
program sepanjang 3 hari 2 malam ni totally got a positive feedback from pengiring dan peserta.
fuhhhhh
lega baq hang



program ni bukan sebarang program,
program nak melatih pelajar untuk berkecimpung dengan usahawan untuk menjana pendapatan
bukan untuk sesaje pi hotel makan sedap tambahan lagi hotel tu conneceted dengan cheras sentral .
ada wayang lgi...
bukan untuk bersuka2 je...


*tapi aku suka2 je malam pertam pi tgk wayang. hehehe 4th movie aku: the pyramid
best woooo cerita dia....

lps tu balik bilik stress memikirkan program esoknya ....
ahhahhaa
i do feel comfort while lying my body in that super compfort bed. heheh
mandi dalam tab mandi* bilik aku je ad tab mandi
jangan jeles kawan2.
ahahhaha
internet plak laju kemain masa tu.
ada view klcc bagai...
heavennnn org putis kata.
tapi esaiment belambak, buat esaiment ye.
selfie kejap. roomate tgh tido. ahhaha

nota calculus .
x baca,
letak teman untuk tido pun jadilah. ahhahha


well said.
i do proud dengan semua yg sokong aku ...
secara langsung mahupun x langsung.
ak sem1,
xd lgi sem1 yg jadi PP(pengarah program)
semua pakat dok pandang pp tu hebat.
x x x x x x....
x semua pp hebat kalau anak buah dia x hebat.
kalau pp hebat,
anak2 buah dia lagi hebat.
pp hanya relax je masa program.
yg lain semua buat keje masa program.
bila la pp nak buat keje ?
lepas program dan lepas kene caci maki kat balakang.
yeahhh.
manusia ni ajaib,
mulut kat depan,
tapi boleh cakap kat belakang.
hmmmmmm
i hope takde la yg mcm tu ...
well said.

x semua yg boleh jadi perfect pertama kali dalam hidup dia.
tapiiii,
jgn la selalu kata,
ak baru lagi,
ak baru lagi,
jadikan yg lepas tu pengalaman,
jangan jadikan yg lepas itu sebab untuk dibawa kepada program yg akan dtng.
yeahhh.
well said. tq tq tq tq tq skali lgi kepada exco ku,
kak yana n ajieb.
rakan exco kak ismah, kak tirah, kak miezah....


nah...
scene dripada bilik kami.
klcc kat sana tu. ehhehe

semua ni bnyak tolong aku.
sayang keluarga ekonomi dan keusahawanan smpai bila2................................
Sekian Uolls.



No comments:

Post a Comment

Coretan Pembaca